Monday, September 26, 2011

hidup akan selalu diuji...

dah tengahari rupanya....sebenarnya aku nak mula entry dengan selamat pagi ari ni....hihihihi....tapi bila tengok jam kat komputer dah pukul 12 lbh.....hohohoho....kenapa ekkkk??? aku terlebih rajin ke apa sampai tak sedar jam dah kol 12 lebih ni??????


baru lepas baca blog yana nga kak shiela.... macam macam citer.....semoga yana tabah dalam tempoh 5 bulan lagi....semoga baik baik ya dik....


masa baca blog kak shiela....rasa cam nak nangis pulak....sedihlah petang petang ni...... setiap kali kak shiela bagi nasihat memang very the touching....kalau korang betul betul need advise carilah kak shiela.....dia boleh jadi seorang yang lucu dan pakar motivasi dalam masa yang sama tau.....


setiap apa yang dia share boleh kita jadian panduan bila berada dalam situasi tu nanti....hidup ni macam putaran roda...kadang kat atas kadang kat bawah....bila kat atas tu ingat ingatlah bila kita berada kat bawah nanti....hidup tak pernah lari dari macam macam dugaan.....


kadang kadang terasa nak give up jer....tapi tak delah rasa nak mati terus jer....tak baik....aku ingat Tuhan lagi wei.... tapi tulah kita manusia ni kadang kadang kena uji sikit meraung raung tak ingat dunia....tu belum lagi ujian besar yang Allah bagi.....


aku tak kata orang....aku sendiri kadang kadang....eh....selalu jugak tewas dengan ujian ni.....tapi nasib baik iman ni tinggi lagi....setakat tewas meraung, frust sesorang jerlah....kalau kat rumah....jawabnya duk dalam bilik jerlah.....layan lara hati....masa tu tv tak yah tayanglah Aaron Aziz ke, Remy Ishak ke....semua aku bolayan....hati tengah sedihlah katakan....


yang penting walau diuji macam mana sekali pun ingat satu jer....ni pesanan untuk aku jugak....walau macam mana teruk sekali pun ujian tu.....terima dengan redha....ingat Tuhan akan tetap bersama kita.... dekatkan diri dengan Tuhan.....walaupun sebelum ni kita macam jauh dari Tuhan....maksud aku bukan tak ingat Tuhan langsung....cuma kadang kadang sikap kita yang buat kita macam jauh denganNYA....padahal dia selalu jer ada dekat kita....lalai betulkannnnn












No comments: