Friday, October 7, 2011

bajet 2012...

tetiba rasa teruja nak tunggu perbentangan bajet 2012 ni....huhuhu selama ni tak penah pun aku amik pot.... tapi dulu masa sekolah sekolah masa perbentangan bajet memang sakit ati sebab aku tak leh nak ngadap tv tengok apa apa citer sebab musababnya....ayah aku dah conker tv tengok Mahathir duk bentang bajet....huhuhu... padahal tak de kaitan pun dengan dia....hehehehe....


tapi untuk bajet 2012 ni.... aku rasa macam curios sangat....hahahha nak tahu gak apa pulak yang kerajaan janjikan tuk kita semua ni.... agak agak korang apa ya????


ada tak nanti Najib umum gula dapat free bagi setiap keluarga.... saman ekor dimansuhkan terus, bonus untuk swasta dibawah kawalan pihak kerajaan, minyak petrol dapat free setahun....hahahhaha mimpi jerlah kannnnnnnn


apa apa pun... aku harap biarlah adil dan saksama... biarlah menguntungkan semua pihak.... kami ni dahlah bergaji kecil...... adil ke membayar apa apa yang ditetapkan sama dengan yang bergaji besar, sama dengan yang naik keta mewah, sama dengan yang duk banglo....walhal naik keta viva jer, duk umah flat jer.... macam mana yang kaya tak makin kaya dan macam mana yang miskin macam kami ni tak terus miskin....hummmmmmmm cer kabo cer kabo.....


k lah tunggulah nanti kol 3 petang....semuanya akan terjawab nanti.....

No comments: