Wednesday, March 21, 2012

tak faham...

sekarang kecoh pasal kes culik.... untuk bulan ni jer yang masuk kat telinga aku 3.... 2 jumpa mayat seorang lagi tak tahu status... mmmmmmm dalam 3 kes yang aku dengar tu seorang dewasa 2 kanak-kanak.... OMG my niece was a standard 1 n very very manja then tak tahu nak berdikari langsung!!!


so nak salahkan siapa dia jadi macam tu? haipppppp.... salah orang tua yang tak melentur daripada buluh....


okayh.... 3 kes hilang aka culik tu..... rasa scary giler.... 1 dewasa yang aku mention tu.... tercarik carik juga dalam paper tak de, internet pun tak de! so macam mana aku boleh kata ada??? okayh.... mungkin orang surat khabar tak berminat nak share story.....mmmmmm pelik gak ni... rasanya ni kes besar kenapa tak de story.... aku budak journalist.... berita sangat penting okayh!!!


melalut.... macam mana aku tahu.... mangsa tu budak sekolah lama aku...... memang terkejut beruk bila dapat berita tu... seorang member kat fb ucap takziah so aku joint sekali tanya kenapa... apa yang aku tertinggal so untuk tidak mengaibkan sesiapa dia private message kat aku.... memang terkejut beruk..... mangsa start hilang hari Sabtu, then jumpa mayatnya hari isnin. Lebih menyedihkan dalam longkang dan semua barang peribadi termasuk kereta hilang.... polis suspek kes samun dan bunuh....


sepanjang aku kenal arwah.... dia seorang yang baik, amanah, suka tolong orang pendek kata semua yang baik baik ada pada dia.... selalunya macam tu lah orang yang baik selalu awal diambil Tuhan.... semoga arwah di tempatkan dalam kalangan orang orang yang beriman....aminnnnn


lepas setel kes arwah baru muncul kes arwah Dirang pula.... memang tak berperikemanusian langsung.... budak sekecik tu dibunuh hidup hidup.... mmmmm tak takut Tuhan ya kome??? Semoga pembunuh Dirang mendapat balasan yang setimpal di dunia dan di akhirat nanti!!!!


sekarang kes Fatihah pulak... memang dunia ni tak selamat!!! jenayah di mana mana sahaja.... ngeri bila memikirkan kes kes yang berlaku sekarang.... semoga adik Fatihah tu selamat, semoga penculik tu diberikan hidayah oleh Allah SWT....


semoga semuanya baik baik saja.....  

No comments: