Monday, August 8, 2011

Cekik Darah......

Hari kelapan puasa.....bagi orang yang berpuasalah.....huhuhu....aku dah masuk tiga ari tak puasa.....hehehe.....jangan jeles key.....


Aku bukan seronok nak citer aku tak puasa..... sebetulnya lagi tak best tau tak..... dah tua tua ni bukannya boleh makan sesuka ati jer....kedai makan pun mana ada yang bukak time time lunch kan???? Kalau ada bukak pun kedai makan cina, mamak...tapi kalau ada bukak pun kau giler aku nak g makan bulan bulan puasa ni???


Sebenarnya dari awal puasa aku dah boleh agak time yang sepatunya ‘benda’ tu nak datang....sebab lately ni selalu awal..... walaupun aku wish datang lepas kita dah puasa dlm 2minggu tapi nak buat macam mana dia nak gak datang cepat....so aku Redha jerlah.....

Hehehehe...... benda macam ni pun nak citer..... okeylah benda ni tak delah sensitive sangat....semua pompuan laluinya....laki pun dah advance sekarang.....cepat jer tahu kalau bab bab ni.....


Okey.....dalam 6 ari berpuasa tu...aku tak pernah nak citer pasal juadah berbuka kan???? Hahaha.....macam mana nak citer bagai....semuanya aku beli kat PARAM.....tak pernah sekalipun masak.... ya lah kalau nak masakpun rasa macam tak berbaloi jer....nak makan sesorang......kos nak membeli barang dah berapa.....beli yang dah masak lagi senang....boleh terus ngap....lagipun harga makanan kat pak cik PARAM tu memang berbaloi sangat setakat ni....Cuma lauk pauknya lauk sama jer hari hari......boring pulak rasa.....tak de lauk lain langsung.....ayam goreng, ayam masak merah, sambal bilis, daging goreng kunyit, ayam masak gulai, ikan bercili, ikan sambal.....huhuhu sotong nga udang memang tak de langsung.....boleh dikatakan say NO tu sotong nga udang......


Semalam sebab dah boring makan ayam ayam ayam....(hehehe tak perlulah tulis sampai 3x kan????) so aku tukar amik daging goreng kunyit pula walaupun aku tak suka sangat daging....tapi terpaksalah....rega??? RM 3.80 jer nasi putih+daging goreng kunyit+sambal bilis petai.....petai housemate aku yang amik....huhuhu...murahkan....rasa macam back to zaman study jer bila harga tapau tu banyak tu.....


Pernah sekali aku pergi PARAM kat Seksyen 6.....nasi putih+ayam goreng=RM 5.00....aduyai...baik aku beli nasi kukus jer kalau rega cekik darah cam gitu.... dah sah sah aku tahu rega nasi tu sebab flat rate....tapi kalau nasi putih nga ayam jer....mesti korang pun macam aku tak terlintas langsung reganya sampai 5henggit kan?????

No comments: