Wednesday, April 24, 2013

ayam masak halia

matiklah.... gambar makanan lagi.... badan dah rupa teddy bear.... wat to do... celik mata ingat makan jer.... hahahhaha...dulikkkk masa ada selera ni.... ayat nak sedapkan hati... huhuhu....


masakan dah rupa orang pantang okayhhhh... berhalia halia bagai.... hahahhaa.... i suka makan haliaaaaaaaa.... orang yang banyak angin memang wajib makan halia ni.... kasi itu angin keluar ahaksssss.... tapi kalau dapat halia muda lagi nikmat.... boleh jer i goreng dengan telur.... than makan dengan nasi panas panas.... oh heavennnnnn......


ada kat sini tak suka halia???? oh my rugi... halia best ya adik adik.... boleh makan buat ulam lagi kalau dapat yang muda muda tu.... apa tak kenal halia muda.... meh akak google kasi tengok....


tadaaaaaaaa.... nilah rupernyaaaaaa....sedap tau buat ulam.... ni gambar google ya.....=)


tapi gambar bawah ni gambar halia tua...ahakssssssss ni halia yang beli kat pasaraya segi... tetiba teringin nak makan ayam masak halia.... ketuk cilipadi kasi berapi....fuhhhhhhhh heaven..... nak resipi??? nanti ahkak tanya my adik...hikssssssss





8 comments:

intanfirdaus247 said...

salam pinky…bila tengok ayam masak hali tingat zaman u dulu..kak intan selalu beli dekat makcik ni dia wat nasi ayam goreng halia..halia dia goreng garing tapi leh makan cam snek..sedap sangat..hehe
eh pinky, jangan lupa kalau ada masa join combo GA kak intan buat..hadiah best2 juga..(puji adiah sendiri) hehe

Falsya said...

kite suke makan makanan yg berhalia..tp nak makan halia gitu mcm xsanggup lagi..hehehe

yan's cottage said...

sedapnya....ayam buat masak macam nie....suka2...

Kisah Si Dairy said...

terbuka selera makan tengok makanan nie..

Hasrina said...

ala dah la tengah lapa ni. sampai hati tsk tsk tsk

p.s. badan macam teddy bear comel per.kalau mcm telitubbies??

nea lopah said...

makan jugak..sama n3 kita. heheheeh pasal makan.

Myra Jay said...

wAHHH SEDAPNYA..
MJ suka yg berasasskan halia, siap gigit bagai ;D

Zee Suhaini said...

uitt tak pernah makan halia mentah camtu...
kalo masak halia suke la tapi kalo jumpa halia seketui tolak tepi jugok..