Wednesday, April 10, 2013

kempunan pulut kuning....=)

waduhhhhhh teringinnya nak makan pulut kuning dengan rendang ayam.... tapi malasnya nak buat.... acamner tu???? beras pulut dah ada.... yang mak kasi... import from kelate (siam mali...hehehehe), ayam pun ada.... cuma bahan bahan nak buat rendang jer tak de.... daun kunyit tak de, kerisik pun yilek, lengkuas.... kalau barang barang yang selalu guna memang ada.... cuma bahan bahan tadi sajer tak de....=(


setiap kali pergi kedai, bila dah balik baru teringat daun kunyit tak beli, kelapa mesin tuk buat kerisik pun tak beli.... kalau pakai paste yang dah siap jual tu tak berani... takut rasa tak best....=(


dua hari lepas my adik masak kari ayam.... kari ayam dengan pulut kuning pun boleh jer layan... masalahnya hari Sabtu tu i keja... balik rumah tengok ada kari ayam... dah cantik dah kalau boleh makan dengan pulut kuning.... tapi bahan bahan nak masak pulut kuning pulak yilek... daun pandan pun tinggal yang dah kering.... santan pun yilek... pakai buat masak kari semua.... kempunan lagi lah i....=(


ni gambar google....

7 comments:

Myra Jay said...

MJ jarang makan pulut kuning, sebab bila makan bdan akan berangin.. heheee

Mysara Ab Rahman said...

byasenyer wt pulut kuning ni klu ada event tp mmg jarang wt

Zee Suhaini said...

pasar malam ade je jual tapi tak sedap..buat sendiri baru puas hati kan?

ieda immi said...

aduhh sedih pula akak bca ..
x per dikk
next time buat yee

yan's cottage said...

kalau teringin tu buatlah sayang...nanti kempunan pula he heee....

Siti(zoey) said...

sama lah..teringin gak nk makan pulut kuning tp dgn kari aym biasa tu ja.cuma masalahnya saya takleh mkn pulut..kempunannnn T_T semoga akak dpt makan nanti ye.

eiela said...

saya suka pulut kuning dgn sambal, tp skrg xbleh mkn dah.