Wednesday, July 31, 2013

Juadah berbuka bersama family.....=P



Salam…. Ramadan ke berapa ya hari ni???? Almaklumlah tengah bendera merah terus lost Ramadan ke berapa…. Sebelum tu gigih counting tau….hahhahahaa…. macam bebudak pulak rasanya….


Semalam pertama kali dalam sejarah beli lauk kat pasar Ramadan…. Saja teringin sebab sejak puasa tak makan lagi ikan bakar…. Hoiiiiiiiiii menjadi satu kebiasaan tu makan ikan bakar kalau dulu dulu…. Sekarang yilekkkkkkkkkkk…. Tak de langsung…. Sedihhhhhhhhh sangat…. Tak de pulak tu kat pasar Ramadan yang macam hidup segan mati tak mahu tu…. dan dan teringat pasar Ramadan kat Subang Perdana… mak aihhhhhhhh meriah giler…. Semua jenis lauk, kuih semua ada…. Biskut raya, mercun pun ada… hehehehe….


Masa awal awal puasa hari tu teringin ketam masak lemak cilipadi dengan nenas… mana nak cari??? Kalau kat param Subang Perdana tu memang confirm ada… kat sini jangankan ketam masak lemak pun... cuma ada masak lemak daun kayu…. Isk iskkkkkk tak suka weiiiiiiiiiiii…. Tapi tak pe… kalau ada rezeki nak makan insyaAllah dapat jugak… cepat dengan lambat jer…..=)


Minggu lepas pulak makan besar kitaorang…. Best sangat… dah pepeling makan buka kat kampung lagi… hehehe hover…. Pergi Ampang buka ramai ramai dengan family…. Ahkakkkkkkk suka…. Lauk semua yang direquest dapat makan…. Cuma request nak ayam percik sekali dapat ikan percik…. Hahahhahaa kak iparku dah malas agaknya melayan perut puaka macam ni… hehehhee…


Jom layan lauk lauk berbuka ya…..


mintak ayam dapat ikan....okayh wat???

ayam goreng kunyit....sumpah sedap....=P

main dish... tapi i tak suka tulang nga daging...macam mano tu????

yehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... ni lauk yang ditunggu dan direquest....nasib baik request tu  approach hehehehee.... sedap giler okayhhhhhhhh... lepas makan siap kakak ipar tapau bawak balik... hehhehee... muka tak malu...=P

kalau tak tahu memang sajorklah kannnnnnnnnnnnnnnnnn

sayur campur....

ulam... ada petai, jering...ahaksssssssssss

kuih dan muih beraneka pilihan.....hehehehe.....

murtabak.... tak sedap... i cari murtabak Zaharrrrrr tapi yilekkkkkkkk


lompat tikam.... nampak orang jual... dan dan nak beli... sebab lama giler kot tak makan lompat tikam... last makan masa sekolah rendah kot.... bapak punya lama kan???? tapi rasanya.... ya ampunnnnnnnnnnnnnnnnnn nyesal beli....=(

kalau tak de nasi mana nak datang karbohidrat tu semua..... penting ni.... tuk menggemukan badan semua ya adik adik.....

tengok air serang telan telan ailio okayh.....

sirap bandung.... tapi tak de kena mengena dengan Bandung Indonesia okayhhhhhhhhh

5 comments:

Zee Suhaini said...

wah menggoda sumer makanan ni..yang paling top is buduuuu..haha

intanfirdaus247 said...

Salam pinky...maaf lama kak intan x singgah sini...Salam Ramadhan.. Selamat Menyambut lebaran yang bakal tiba x lama lagi..:) amboeh sedapnya juadah berbuka puasa pinky

ainnoraini said...

semuanya sedap makanan tuu...
Sirap bandung mmg kesukaan kakain...sejukk je tekak ni bila minumnya tuu..hishhh pose2...ingat mkn jer..

ieda immi said...

selamat hari raya dik ! ;)

QA's ~ mamapapa said...

waaahhhhhhhhhhh!!!banyaknya food!!!!!! laparrrr!!