Wednesday, May 25, 2011

Status halal dan tak halal...

bahaya betul sekarang....memang kes naya jer!!! tak baiklah buat lagu tu tak pasal pasal korang dapat dosa kering jer sebab bagi makan babi kat muslim...hishhh meh sini nak backhand...

ari tu masa on the way g beli lappy aku ada termakan satu ais cream ni mahal siot.... beli pun sebab tersalah amik...abis dah scan tak kan nak cakap cancelled pulok...yo dok??? lagipun yang belinya bukan aku...tapi my bf yang beli....aku ni kalau bab bab ais cream tahu makan jer beli tak pernah serious tak tipu....

masa dia tunggu aku kuar lunch hour dia beli ais cream kat Shell masa dia pam minyak...sambil sambil duk tunggu aku, dia melantaklah sikit ais cream tu... lepas tu aku pulak sambung makan...perggghhhhh sedap giler....betul aku tak tipu kalah tuuuuuuuttttttt....('',)

masa tengah feel tu...aiseymen...tak de logo halal langsung...terus mati selera....takut beb di buatnyer ada natam tuh tak ke kes kena samak ni????

my bf biasalah cakap tak per tak per boleh makan....siap cakap lagi tak kan shell nak jual makanan tak halal....hishhh tak ikut perkembangan langsung!!! kita lah nak kena alert nga benda benda tu bukannya sales girl shell tuh hishhhhhhhhh marah kan kata kuang ajar pulak....poning den....

ok sambung balik....bila aku cari logo halal tak jumpa...aku terus tengok ingredient nyer pulak... aduyai ada natam ni pulok....egg yolk pastu dan dan otak jadi blur tak tahu apa....egg tu tahulah telur tapi yolk tu buat aku lemah lutut....

balik opis terus post status kat fesbuk tengok apa feedback.... lepas tu Google cari apa menatam tu....sib baik lah positif...tapi aku still cuak gak lagi...sebab aiskrim tu made in France satu hal... rasanya pulak sedap kemain....betul ker apa yang ada kat dalam sama dengan yang dilist kat luar....heeeeeeee kes naya jer....mahal tu dekat 20inggit satu bekas yang kecik jer....buang duit jer udahlah buang terus ais cream tu kat tong sampah...rasa macam buang duait lah pulak...

sekarang ni pulak kecoh pasal halal tak halal ni....buat aku seram jer....dengar dengar pula Secret Recipes pun orang kata tak halal...sib baik ada member aku yang kerja situ so hujung bulan ni bolehlah aku p melantak lagi huhuhuhu....

No comments: