Thursday, June 16, 2011

mari berfikir....

Tadi aku ada baca status fesbuk kawan lama aku.....kami sama sama budak masscomm....tapi rezeki dia lebih baik dari aku.....dia kat NSTP aku kat sini buat PILING.....hahahaha...

Okey dah merepek.....aku nak citer pasal status dia....kat situ dia tulis dia jumpa sorang artis yang dah berhijrah dari tak bertudung pada bertudung....kat situ jugak dia mention dia tak amik pot pun pasal semua artis yang nak berubah...tapi kali ni bila dia sendiri jumpa kat surau NSTP, sama sama sembahyang Maghrib dan sembahyang sunat dia mula suka artis tu.... sapa artis tu tak pula diberitahu....tapi aku boleh agak sapa....ish ish...hebat betul aku kalau pasal artis artis ni.....cuba tanya surah apa ya dia tengah baca tu.....harammmmmmmm tu lah manusia....

Tapi kenapa ramai yang prajudis dengan orang yang bertudung??? Mak cik aku pernah kata yang tak baik pada sorang lagi mak cik aku....sebab mak cik aku pakai tudung labuh tapi keja kat kilang jer....anak dia ustazah tapi tak pakai tudung labuh tu pasal dia boleh tergamak cakap macam tu....mungkin dia nak cover anak dia....seorang ibu sanggup melakukan apa saja untuk anaknya.....

Okey berbalik pada tudung....ramai yang cakap....alah pakai tudung tak semestinya baik....ntah ntah ada ler tu yang disoroknya dengan tudung tuh....nauzubillah....

Tapi heran jugak....kenapa ramai yang berpikiran macam tu??? Abis yang tak pakai tudung tu baik ker??? Tak juga kannn???

Ada ler pro dan kontranya....tak semestinya yang pakai tudung tu baik dan tak semestinya yang tak pakai tudung tu jahat....tapi sebagai hambaNya yang tahu akan batas batas aurat....tepuk dada tanyalah selera.....

No comments: