Wednesday, December 21, 2011

mengomel....

hari ni rasa macam nak lempang orang jer....okey, bangun macam biasa, eh...lewat 5minit jer.....kira okeylah sebab aku tengah bercuti kannnnnnn


masuk bilik air nak mandi dengan buat apa yang patut sekali....air tak nak turun turun jugak duk bertakung jer.... sakit ati aku duk menunggu.....dah buang masa aku dalam 15minit tau!!! tak kan aku nak tinggal macam tu jer.... maunya terkejut beruk housemate aku bila air melimpah kuar nanti.....


last last terpaksa mandi dalam toilet.... mandi bila time P....aduyai Tuhan saja yang tahu.... kuar bilik air dah pukul 7.15 am.... dengan air tak masak lagi, bekal pun tak panaskan lagi.....aduyai.... nasib baik semalam aku tergerak ati nak iron siap siap seluar keja tuk pakai pagi ni.... semalam punyalah malas nak iron sampai aku sanggup pakai baju kurung yang dah iron minggu lepas datang kerja....tak pernah pernah aku pakai baju kurung hari Selasa datang keja tau.... selalu aku pakai baju kurung hari Jumaat jer...


so setel bab baju.... time nak makeup pula cari cari lipstick tak de, baru teringat tertinggal kat opis.... terpaksa lah pakai warna yang salah beli dulu....okey setel bab tu terus masuk dapur panaskan air dengan bekal.... bukak bukak singki air pula duk menitis nitis bawah singki....wat the hellllllllllllllllllll tension aku...


part nak tunggu lift pulak.... tunggu bukan main lama, bukak bukak penuh, sakit ati bertimpa timpa dahlah lift ada 2 jer.....makhluk yang nak guna kemudahan tu punyalah ramai....terpaksa aku tekan tuk naik atas dulu kalau aku tunggu jugak untuk turun memang tak turunlah aku jawabnya....


sampai kat parking.....mamat keling yang sama block keta aku pulak!!!! dammmmmmmmmmmmmm


tension tahap cipan..... hari tu dah lah dia block.....diangkatnya handbreak!!! bangang campur bodo betul...... nasib baik masa tu kat sebelah parking aku tu dah kosong dan sebab keta aku kecik so aku boleh adjust adjust kuar jugak tu pun sorang pak cik tu yang guide aku.... ari ni dia buat lagi....bengong!!!! mintak maaflah hari ni rasa nak mencarut jerrrrrrrr


tapi bila aku intai dalam keta dia tu handbreak tak angkat okey kira selamatlah.... aku try tolak keta dia depan belakang geraklah sikit.....bapak punya berat keta keling ni....berat dosa ke apa....padahal dia pakai SAGA jer....


masa aku terkial kial duk tolak tu..... sib baiklah ada sorang pak cik ni datang tolong.....hahahaha setiap kali aku tertongeng tongeng tolak keta mesti ada yang sudi membantu :ppp.....


pak cik ni pun tolong tolak sekali.... mak aihhhh berat giler keta ni.... pak cik tu pegi tingkap keta keling ni....patutlah dia tinggalkan keta dia dalam gear rupanyaa.... sengal betul keling ni.... dulu angkat handbreak, ari ni dia saja pulak masukkan gear 1.... aku pulak setiap kali ada keta yang blok keta aku benda first aku tengok handbreak jer... aku tak penah amik pot pun pasal gear tu....lagi lagilah keta manual.... kalau keta auto tu aku cek jugak dia letak P ke letak N.....


tapi mamat keling ni memang sengal.... dah tahu parking memang kena berebut kalau lambat memang kena double park tapi janganlah menyusahkan orang macam ni....kalau pun takut keta ko tu bergerak dengan sendiri skali pun amiklah batu, kayu ker letak kat tayar.....itu pun nak kena cakap ker???? berapa tahun dah ko duk flat tu?????


p/s: aku tahu kete tu kete keling sebab kat dalam bersepah patung tokong dia....