Monday, December 19, 2011

ni entry sedih....

seboleh mungkin aku cuba elak dari tulis tentang emosi yang tak stabil.... sebab blog ni bukan dibuat untuk aku lepaskan kemarahan, atau kesedihan atau apa apa rasa sekalipun......kalau boleh benda yang nak di-share hanya entry yang mengembirakan ati jer.....macam sopink.....mmmmmm gembiranya ati kalau dapat kuar abiskan duit..... kalau boleh setiap hari nak sopink....tapi kenalah ukur baju kat badan sendiri, kalau gaji 100 janganlah belanja sampai 100 nanti nak makan apa pulak??? ya dopppppp??


tapi....aku cuma manusia biasa.... tak boleh lari dari rasa macam macam dalam hidup ni.....adakala gembira, sedih, marah, terkilan, kecik ati, ahhhhhh apa apa lah lagi.... kita cuma manusia biasa, normal lah hidup kita kalau lalui semua tu... sebab kita punyai sekeping hati....


saat semua tu rasa semuanya effect di hati....dari hati rasa tu tergambar di raut muka.....bila happy, raut muka yang tergambar adalah keceriaan, wajah bunga bunga cinta, manis lebih manis daripada madu, tapi cuba bayang kalau tengah marah???? rasanyer lagi huduh dari angry bird!!! kalau sedih???? lagi sedih dari kisah dera sinderella dengan mak tirinyerrrrr....imagine lah muka macam mana yer....kalau kecik ati????hmmmmmmmm Tuhan saja yang tahu.....


aku cuba positifkan hati..... apa yang aku rasa apa yang aku lalui ni..... mungkin yang terbaik yang orang lain boleh fikir, sebab kita ni manusia biasa kalau boleh sehabis daya tak mahu terasa sesama sendiri.... tak mahu terluka sesama sendiri.... tapi sebab kita manusia punya hati yang lain lain punya rasa sensitif yang lain lain.... maka rasa sedih, kecewa, marah, terluka silih ganti akan hadir dalam hidup kita.....sebab kita manusia....lumrah hidup manusia....


yang terbaik untuk terus hidup adalah redha dengan ketentuanNya.....ada sebab kenapa yang ini jadi macam ni yang itu jadi macam tu.... Tuhan tak jadikan sesuatu tanpa sebab....harus ingat kita sebagai khalifahNya di muka bumi ni.... setinggi mana pun kita berada, kita cuma hambaNya.... satu masa bila kita dipanggil mengadapNya...tak ada  satu pun akan kita bawak kecuali amalan kita.....semua yang kita sayang yang kita cinta sampai separuh mati.... akan kita tinggalkan di sini.....


aku yang mulakan kisah ni....tapi aku tak harapkan kesedihan yang aku terima.... walaupun aku tahu akibatnya.... demi Tuhan aku tak harapkan pengakhiran yang macam ni.....sekurang kurangnya, kurang sikit dari apa yang rasa sekarang ni..... tapi ini lah bahagian aku.... suka ke tak suka inilah bahagian aku.... yang sepatutnya sudah lama dulu aku rasa....bukan sekarang......... sekurang kurangnya aku tak perlu rasa ralat sangat dengan diri aku sendiri, sekurang kurangnya aku tak sezalim ni pada diri sendiri....tapi....perancangan Tuhan untuk aku begini....nak ke tak nak sekarang aku kena terima.....dan aku redha sebab aku hambaNya..... ya ni yang terbaik untuk aku....tima kasih Ya Allah....