Friday, March 22, 2013

ikan bilis + kicap cili padi....

perghhhhhhh.... duk opis ni..... tapi teringin nasi panas dengan ikan bilis goreng, kicap cilipadi.... perah asam limau sikit..... mak aikkkkkkk gerun nak bayangkan.... kalau dapat lauk camni.... mahunya berkilo kilo naik badan kiter ni..... tapi sedapnya kalau dapat sekarang......hehehe....


tak tahu kenapa kiter hantu giler dengan ikan bilis.... kalau dapat yang bergoreng garing tu memang bertambah tambahlah nasi... tu yang malas nak layan sangat keinginan ni... karang jeans pun tak boleh nak butang....=P


tapi........ sementara sihat ni.... sementara ada selera ni.... makanlah.... esok esok kalau dah demam tak de selera....mmmmmmmmmmm... hehehe...alasan sangat.... tak nak rasa bersalah kan????



semua gambar google... hehehehehhe.....

14 comments:

ieda immi said...

ikan bilis grg ngan bawang macam nie , akak pun suke .. ada kicap dan ikan kukus perghh nambah2 ekeke

tapi kalau macam akak , selalu nak elakkan .. huhu takuttt tambah2 berat nie ekeke ;)

yan's cottage said...

sebut pun dah teliur nie....sesekali makan ringkas2 macam nie sedap juga....he heee...

NM03 said...

lakik kitew suker ikn bilik cenggitu goreng kicap. cili api harus banyak katanya. hehehe

lizz said...

ermmm sedap...selalu masak ikan bilis gini...sedap makan pulak ngan telur mata...

Aida the Pinky said...

hoooh telan air liur tgok..he..dulu
tak kesah kalau tade..skg mmg kene ada cabai kicap tuh..

Nory Zoulkefle said...

nory plak tak suka ikan bilis, tapi sambal ikan bilis suka..
hehehe

Cheq Kaq said...

uik uik..sodapnye

nea lopah said...

jnji nasi panas....mmg terbaikkk

Nora Karim said...

pergh... mmg sedap tu... walaupun simple... tu la yg laju dimakan tu... sedapnya... *terliur*

KY said...

ooo...makam nasi dengan kicap tu? KY tak pernah rasalah pulak...nanti nak cubalah nampak memang tertarik heeee

nea lopah said...

dah 2 kali dtg blog ni..tengok ikan bilis. finally malam tadi buat jugak..penangan blog pinky!

Syida Rasyidah said...

adehhhhh.. tergoda sangat-sangat. Sedapnyeeee ;)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

makan dgn nasi panas2 sedap nih

Hasrina said...

ikan bilis garing tabur atas nasi goreng kampung perghhhhhhhhh