Wednesday, July 25, 2012

Puasa Hari Ke-5....

Sedar tak sedar puasa dah masuk hari kelima hari ni.... huhuhu cepat jer kan???? dulu time kecik kecik, entry lepas cerite masa kecik kecik dah.....apa daaaaaaaaaaa ....  start hari pertama dah kira berapa hari lagi nak raya... aduyai... kenangan tu menggamit betul!!!


okayhlah balik pada cerita sebenar..... hari ni hari yang kelima rasa pening kepala nak masak apa...... masuk petang jer duk tengok resipi apa nak masak... memandangkan ekonomi sekarang tak berapa nak stabil kenalah balik masak... well.... sampai ke hari ni tak pergi lagi pasar ramadan tau.... hebat tak???? hehehehe....


tapi.... mungkin weekend nanti nak g pasar ramadan kat TTDI.... kat situ semua jenis kuih muih dari kenal sampai yang tak kenal pun ada.... lauk pauk dari yang makan sampai yang tak pernah makan pun ada di jual.... pasar ramadan sekarang ni dah jadi macam pasar memperkenalkan segala jenis mak nenek makanan....


hari pertama puasa hari tu.... tomyam seafood, tempe bilis goreng, telur dadar dan tauhu sumbat... air asam boi... alhamdulillah....



13 comments:

IntaNBerliaN said...

dekat pasar ramadhan mmg ada mcm2 makanan kan... betoi tu dr pnh mkn sampai ke yg xpnh mkn :-)

Zila Zainal said...

Sedapnyaa.. macam bule terbau je sampai sini ekeke

kakchik@ella said...

sedap la menu berbuka pinky. pasar ramadan taman tun mmg best!!

ieda said...

haaa tahu sumbat ..
yeayyyyyyyyyyyy ;))

ummi_norseha said...

tempe ikn bilis...fuhhhhhh sedap

fazitaismail said...

oh air asam boi..memang menguji keimanan puasa ku haha..pun tak berkesempatan lg nak pegi pasar ramadhan..incik hubby jek yg tlng belikan hehe

Hasrina said...

suka juga air asam boi. wow lauk hebat2 belaka tu :)

Myra Jay said...

Sedapnya tempe bilis goreng, nak kena p cari tempe la camni :)

Zana Adieyza said...

tp kat bazar ramadhan jugak ada ramai peniaga yg cuma berniaga utk kejar untung tnpa fikirkan ttg pelanggan.. jual lauk basi, jual dgn harga melampau mahal..

Liza Razak said...

kuih muih saya selalu beli kat pasar ramadhan.. lauk pauk je masak sendiri. lagi berbaloi dari beli kat luar, kadang2 x sedap pun :)

TiranaAduka said...

salam pinky....

biar blog bertukar rupa
TiranaAduka singgah jua
Ape khabar gerangan disana?
Moga persahabatan kekal selama...

Tirana ini tak pandai bermadah
Bersyair gurindam jauh sekali
Singgah setelah selesai ibadah
jangan lupa berkunjung kembali

~~zana@pb~~ said...

Pinky 5 hari tak pegi bazar ramadhan, akak ni kalau puasa 2 bulan, 2 bulan la kena memasak...huhu...tak berkenan bazar kat sini. Tah hape2 jualannya.

Falsya said...

Suke gile gie param TTDI...kat sitummg byk variety makanan kan...