Friday, July 13, 2012

Sila Ganti Puasa Ya....huhuhuhu.....


Mmmmm…. Jumaat sudah…. Jumaat lagi sekali esok tu terus puasa…. Achaner tu Johan??? Hehehhee…. Puasa korang macam mana??? Dah abis ganti ke belum??? Harap harap dah lah ya… bukan apa esok esok jenuh pulak kita kat sana…. Kalau boleh bab bab ganti puasa ni janganlah main main…. Ni peringatan tuk diri sendiri jugak….


Bukan apa dulu… me pernah jadi macam ni…. cukuplah sekali…. Tapi dah bayar semua hutang tu… kalau boleh tak nak jadi macam tu lagi kan…. InsyaAllah mintak jauhlah… harap adik adik semuapun tak tiru ya….


Ada sorang hamba Allah ni… suka suki dia jer bab bab ganti puasa ni…. banyak kali gak tegur… tegur cara baik baik lah… tapi jenis tak makan saman nak buat macam mana…. Masa kita ganti puasa ajak dia puasa sekali memang dia ikut tapi bila kita dah abis dia pun kira dah abis ganti jugak… mmmmmmm boleh macam tu????


So…. Pada yang masih ada baki puasa yang tak berganti tu…. Sila sila lah ganti ya… masih sempat lagi sebelum Ramadan bakal menjelma nanti…

12 comments:

Myra Jay said...

Myra alhamdulillah dah settle ganti posa.. Lepas raya terus ganti siap2, sebab selalu dok ganti last minit ;)

~~zana@pb~~ said...

Pinky tu dah abis ganti? Akk takde dah.....awal2 dah bayo pose:-)
Dik.....ada ke, takde ke.....mampu atau tidak tablet mcm akk ni, bersyukur la ye. Pinjaman didunia.

pinky said...

@Myra Jay

alhamdulillah....samalah kita.... awal2 lg dah ganti...=P

pinky said...

@~~zana@pb~~

alhamdulillah.....awal2 lg dah ganti... tuk puasa thn ni InsyaAllah nak ganti awal gak...tak de kelam kabut mcm dedulu....=P

ainnoraini said...

Kakain sudah selesai ganti puasa..

nur anis said...

dah tinggal seminggu je nak ramadhan kan...

yan's cottage said...

salam.....
akak puasa tahun lepas terus ganti waktu puasa enam....niat puasa ganti
dapat dua pahala sekali.....!!!!!

pinky said...

@ainnoraini

alhamdulillah...;)

pinky said...

@nur anis

tu lah...anis dah abis ganti ker???

pinky said...

@yan's cottage

hehehe...alhamdulillah..;)

Falsya said...

ade lagi 1 2 je lagi..insyaALLAH sempat nak ganti..hehe..ade jugak org yg mcm tuh janji kite dh wat tanggungjawab kite kire ok la..up to them whether nak dgr ke idak...kan?..hehe..

pinky said...

@Falsya

mmm betul tu gegurl... janji dah cakap, tegur kan...

sempat lagi tu ganti...;)