Wednesday, November 21, 2012

pulut mangga....



Pwitttttttt….. minggu lepas adik aku balik kampung….. so suruh dia bawak mangga nga beras pulut…. Huhuhu…. Nak buat apa benda alah tu??? Kempunan nak buat pulut mangga….kihkihkihkih….


Pulut mangga paling sedap aku pernah makan kat kedai siam yang dedulu ada kat area area Tesco… alah kedai barangan Siam tu…. Dah macam festival Siam…. Ada jual makanan, baju, kraftangan…. Hahhhhhhhhhhhhh makanannya aduyai sedap sedap belaka… ada bihun, mee, kuih teow tomyam, ada laksa siam (ni peberet abang aku nga anak dia), ada somtam….sedap giler I tell u…. ada kerabu mangga, ada kuih malas, ada sup sup…. Pendek kata semua adalah…. Makanan siam kan best best….


Perghhhhhh sedap giler tau….. lepas tu bertahun tahun tak makan….. sebab pindah Damansara…. Dedulu duk Ampang…. Duk sini jarang g Tesco… kalau pergi pun kedai siam tu tak de…..=(


Masa terjebak dengan Hayaki…. Tengok ada menu pulut mangga…. Tapi setiap kali oder setiap kali tu jugak tak de…. Mangga abis!!!! Sedih betul rasa…..


Tapi mungkin dah rezeki…. Satu ari tu pergi Hayaki…. Order ada pulak pulut mangga ni…. wahhhhhhhh rezeki betul….. tapi… mangganya 4potong…. Kecik cononet betul… nak makan pun tak puas…. Tu pasal bila adik aku balik kampung ni aku suruh dia bawak 2 barang penting tu…. Google resipi senang bangat nak masak pulut mangga ni…. puas ati makan semalam tau……=)


hayaki....

home made...ahaksssssssss


5 comments:

Unknown said...

Saya pun suka makan pulut mangga... kalau nak makan kat restoran suraya kg baru ni pun sedap pulut mangga dia.. kul 4, baru jual

Falsya said...

sedapnye pulut mangga..nyum nyum..;)

nur anis said...

saya tak pernah makan..hihi

QA's ~ mamapapa said...

Nyum!nyum!akak pn suka klau ada pasar thai ni.mmg tak miss..pling feberet kueyteow tomyam n somtam :)

IntaNBerliaN said...

best ek mkn pulut dgn mangga... biasa mkn dgn doyan..