Tuesday, November 20, 2012

Satay Kajang Haji Samuri….







Okayh masuk 2tahun lebih aku kat Damansara baru tahu kedai Satay Haji Samuri ada kat uptown lama Damansara…. Ohhhhh sungguh ketinggalan!!!! Selalu kalau teringin nak makan satay kajang ni gigih pergi sampai Dengkil tau…. tak pun singgah kat RnR kat Sungai Buloh tu…. Pekena satay sampai kenyang….hahhhhaa….


Alkisahnya…. Budak housemate aku meroyan nak makan satay…. Tak puasati makan satay kat kedai satay kat One U… alah kedai satay yang harganya RM1.30 kot satu cucuk tu…. Mahal derrrrrr mana boleh nak makan bebanyak… so tak puas makanlah kekdahnya ni….=)


So google kedai satay jumpa kedai satay kajang haji samuri ni kat uptown… terkejut beruk tengok ada kedai satay kat situ…. Selama ni tak pernah tahu pun ada kedai satay kat situ… satay kan orang selalu bakar kar luar kedai…. Berasap asap… so kita senang tahu tu kedai satay ke tak…Kat sini sataynya bakar dalam kedai… mana nak tahu… ingatkan tu kedai makan biasa…. Sebab dari luar sejibik macam kedai tomyam vichuda….wakakkakakkaka….


Banyak pilihan satay yang ada…. Tapi ordernya cuma satay ayam dengan daging…. Amik nasi satu plate….ingatkan banyak rupanya secoet… tak pelah tujuan utamanya nak makan satay bukan nak makan nasi impit kan???


Secucuk satay kat sini reganya RM0.70sen… not badlah… satay ayam besar besar… daging kecik sikit aku nampak… okayhlah janji ayam besar besar…. Huhuhu…. Aku kan suka ayam…  rasa sataynya kureng kit sikit… tawar sikit…. Rempahnya macam kureng rasa…. Chewahhhhhhhh komen tak ingat kan??? Macamlah aku ni pakar satay…. Huhuhu…. Bukan apa… abang aku buat bisness satay…. So bab bab rasa satay ni aku pakar sikit…. Kihkihkihkih….


Kuah kacang pun macam kurang garam, gula jugak…ahaksssssssssss baguslah jaga kesihatan kan???

7 comments:

Zila Zainal said...

alamakkk bukak blog awak terus rasa tak nak diet tau! atas satay samuri, bawah dessert crepee uwaaaaa

missGogreen said...

hahahaha...saya pun suka ni,rs klu depan mata..mau sental abis ni..
http://cikgogreen.blogspot.com jom jenguk blog sy :)

Falsya said...

hahahaha..apa laaaa..pacik haji samuri dh byk branch dh yang oiii...kuikuikuikui

QA's ~ mamapapa said...

akak pn suka mkn satay :) tp satay samuri yg akak suka isinya besar2 tp tang tak brpa garing tu tak brpa suka,eheheh!!mmg dh byk cwngannya tp bila dpt pegi yg kt kajang tu..feeeeeeelllllla skit,eheheh!!!

Hasrina said...

i belasah jer hehe

selalu mkn kt cawangan dengkil..not bad

IntaNBerliaN said...

sate hj samuri ni sdap kan.. akak sk kuah dia :-)

QasehnyaRania said...

selalu mkn dekat sg buloh sbb dekat ;D

dok jb dulu pon nk mkn singgh sg buloh juga ;D
penangan sungguh.puas