Wednesday, April 6, 2011

ke tong sampah akhirnya....

Dah nak dekat waktu lunch...... perut pun duk bur bar bur bar lapaq..... padahal pagi tadi dah p melantak dulu sebelum aku buat excersice dengan tangga....aduyaiiiiii karang gemok balik aku yang susah hati pula semua tak muat nak pakai.....

Udah lah sekarang rajin bebenor aku duk ngusha resipi..... baru kejap tadi aku ngusha resipi dari kak nani rostam...... resepi ayam goreng kunyit nga the best cucur udang.... perghhhhhh ni kalau dapat makan mak mertua lalu pun aku buat tak nampak jer.....

Dalam 2 minggu lepas aku ada buat cucur bilis..... tapi ke tong sampah bukan ke kuali.... hampeh tol.... pagi tu aku bangun pepagi...eh eh.....idaklah pagi sangat dalam kol 10 lebih cam tu...huhuhu...... bangun dengan semangat berkobar kobar nak buat cucur bilis masa tu housemate aku ada sekali duk layan tv....yang sorang lagi balik kampung....tu lah pasai aku kena masak sendiri tu....

Dengan semangat aku tumbuk ikan bilis dengan bawang lepas tu kawan aku yang duk syok layan tv terus sound aku....letak air panas baru gebu.... aku pun terus menurut perintah....terus p masak air....tunggu sampai panas pas tu terus tuang air panas dalam adunan cehhhhh adunan tu....huhuhu.....mak ai....berketul ketul jadinya....last last kenyang makan keropok goreng jer........hampasgassss betoi.....

Moralnya kat sini....jangan dengar cakap orang....kalau dah tahu resipinya macam mana buat jer.....

sedap kan.....

No comments: