Wednesday, April 13, 2011

nyiur punya ceriterrrrrrr

Nak tanya..... korang pandai tak nak perah kelapa tuk dapatkan santan??? Huhuhu..... kena pakai tenaga kann? Ceh.... pernahlah dulu aku buat...... sekali adik aku kena ramasnya balik..... sib baik hampas yang aku perah tu aku masih simpan.... kalau tak, tak jadilah masak lemak mak aku ari tu....

Pernah sekali masa aku kat subang..... teringin sangat nak makan ikan masak lemak kuning.... so aku pun sms mak cik aku kat Kedah mintak resepi..... dia pun antarlah sebab kesian anak sedara yang dah tua baka ni nak makan masak kuning tapi tak reti pulak nak making nya.....huhuhu....

Okey..... sebab masalah perah kelapa aku tak khatam khatam lagi dan masa tu pula santan yang dah siap perah tak de pula ket kedai tu..... aku pun aci redahlah pakai santan segera pulak tu yang serbuk pula.....hahhhhhhhhhhh amik kau..... last last ke tong sampahlah ikan masak kuning aku tu sebab santan serbuk tu mengeluarkan (eh betul ke ni???) bau..... jadi tak leh nak masuk nga gulai tu..... sadis.....makan nasi nga telur jelah ari tu....

No comments: