Tuesday, June 19, 2012

ni kira mengumpat ker???

harap ni bukan jatuh pada dosa mengumpat.... just nak share story mori... mana yang baik kita jadikan panduan mana yang buruk... kita cuba elakkan...tak gitu???


alkisahnya.... seorang hamba Allah ni.... dari sehari ke sehari dia dah berubah ke arah kebaikan.... sejuk hati bila dapat tahu semua ni... syukur sangat sangat!!!


rasa ralat sangat kenapa baru sekarang nak berubah.... kenapa tak dulu??? kenapa dulu tak cuba untuk buka kan pintu hati untuk belajar redha dengan ketentuanNya... kenapa dulu asyik memberontak inginkan kebebasan sehingga tangan kecik tu hilang arah untuk berpaut???


jika diceritainnnn (baca macam dialog hantu kak limah balik umah okayh!!) kalian mungkin ngakk percaya.... tapi itulah hakikatnya.... tapi kena berbalik pada hakikat... ni semua keja Tuhan, jika baru sekarang Dia ingin bukakan pintu hati insan tu... nak buat macam mana.... bersyukur sekurang kurangnya Tuhan bukakan jugak pintu hatinya walaupun kukira sangat sangat terlewat...


jika dia tidak memilih jalan ini.... mungkin dia terus lalai dengan kesenangan yang dikecapi... tapi, bila dah jatuh terduduk.... mungkin timbul keinsafan dalam dirinya... ini kan yang terbaik dari tidak diberi rahmat langsung kan???


tapi............ kalau nak cerita pasal ralat.... kami sekeluarga cukup cukup ralat dengan situasi ini.... sumpah!!! dengan nama Tuhan.... orang cakap tak baik bersumpah... tapi untuk setakat hari ni atau esok lusa... jawapan yang akan kami sekeluarga beri tak akan berubah....=(






7 comments:

IntaNBerliaN said...

xtau nk komen apa sbb xtau cite :)

Falsya said...

ermmm..itu la..sama ngan ina intan berlian..xnak jump into conclusion sbb xtau cite..ape2 pun..bersyukur sbb org tuh berubah n utk pinky comel, byk2 bersabar kayh..

kakcik said...

Kakcik pun tak tahu nak kata apa sebab tak tahu hujung pangkalnya.

Hasrina said...

berlapik lapik nih. tak faham.

Zie said...

follow sini

ainnoraini said...

Tunpang baca je yee

Selamat malam..

Myra Jay said...

Nak cakap pun tak tau sebab cerita sebenar tak tau..

Tp kalau berubah ke arah kebaikan alhamdulillah..