Tuesday, March 22, 2011

salam takziah.....

aku baru jer jumpa dia....kami berjumpa kat RHB Damansara Jaya sebab dia kerja situ....dia bukan kawan aku jauh sekali teman yang rapat....aku kenal dia sebab ASB LOAN....satu hari tu aku call RHB untuk buat asb loan...tapi aku tak dapat cakap dengannya pun...aku cuma tinggalkan no phone agar dia call aku balik...

tapi dia tak return call aku dalam hari yang sama...dia call aku tak silap aku lepas 2@3 hari lepas tu....tapi masa tu aku dah tak berminat sebab aku ada call 1 bank tu....mungkin memang TUHAN nak temukan kami...aku tak jadi apply dengan bank tu so aku call dia balik...start situ kami jumpa dan masa itu kami berdua lupa nak bayar harga makanan dengan minuman kami....jadi dia sms aku bagitahu dan lepas opis hour aku pergi bayar semua tu....tak pe aku halal....

dari 1 pertemuan ke 1 lagi pertemuan....sehingga aku dipujuk olehnya untuk beli insurans sebab part time nya jual insurans...even sebelum dia balik kampung pun dia masih call aku untuk jual insurans...

masa 10hb aku masih lagi jumpa dia dan aku ingat lagi kata katanya....'saya nak setel semua ni cepat cepat...'(pasal asb aku) tapi aku tak tahu maksud dia sampailah hari ni baru aku tahu...rupanya dia nak pergi jauh...

ntah kenapa semalam masa aku tengah layan kfc dengan kawan aku...kitaorang boleh bercakap pasal asb, insurans....aku cakap kalau dia nak buat asb atau nak beli insurans aku boleh rekomenkan kawan aku...masa tu kawan aku nak tahu tentang pengiraan dividen...serius aku memang tak ingat tapi aku cakap listnya ada kat opis aku....aku janji nak baginya hari ni....tadi aku tergerak hati nak kira balik dividen yang diajar dan aku faham cuma kat kepala aku ada terlintas nak jumpa dia balik....

dalam tengahari aku on fb dan aku baca link metro...memang terkejut, tak percaya...macam macam yang bermain dalam kepala....aku call RHB aku tanya...memang sahlah...

'Hasmah....akak bangga kenalmu dik walaupun sekejap tetapi sekurang kurangnya kita pernah kenal'

al-fatihah....

No comments: