Saturday, March 12, 2011

tsunami melanda lagi....

kali ni turn nyer di Jepun....semoga smuanya tabah melalui ujian Allah ini....dan dikesempatan ini aku harap negara kita xakan lagi berlaku tsunami untuk kali yang ke-2...

masa kali pertama tsunami melanda negara kita iaitu sekitar Penang, Kedah, dan beberapa tmpt lagi....sori aku btl2 lupa....masa tu aku ada kat Kedah...umah mak cik aku...xsilap aku masa tu aku tgh tanam anggur maklumlah baru abis belajar kat Penang...eh...2 2 tempat mmg xselamatlah...hehehehe...kalau aku masih kat Penang pun aku akan rasa gegaran tu...kat kedah pun sama...

tapi lepas apa yang berlaku ni buat aku berfikir....kalau benda dah tertulis oleh Allah akan berlaku lari sejauh mana pun tetap akan berlaku jugak....dah banyak pengajaran yang boleh kita jadikan contoh....macamlah tsunami kat Jepun ni....setahu aku Jepun ada alat pengesan tsunami tercanggih tapi bila berlakunya tsunami...secanggih manapun peralatan yang ada kita xakan mampu melawan kuasa Tuhan...

jadi marilah kita berdoa semoga smua rakyat Malaysia yang berada di Jepun terselamat daripada ombak tsunami ni....amin...

Tq cik google...

No comments: